Saturday, September 12, 2009

perkongsian ilmu

ari ni ada progam kt surau idaman...aku kenalah join kan...kang x psl2 aku jd muka wanted lak...gara2 malas nk bermasyarakat..eh ye ker...muka2 ppp aku ngan din jer!
ustaz jemputan tu nma apa aku x ingt la pulak but mmg sempoi abis laaah.korang tau tak aku dgr psai pa..x lain x bukan psl pengurusan jenazah.x semua yg ambik tau kan sbb pikir lmbt nk mati tpi sebenarnya lebih baik kita belajar dn ambik tau x byk pun cikit pun jd lah dr zer0000.
apa yg penting kerjasama! eh ye lah kan nk uruskan jenazah ni kena buat beramai2.
aku nk bg tau korang 4 perkara yg penting dlm pengurusan jenazah ni adalah mandikan,kapankan,sembahyangkan dan kebumikan.kmi siap buat demo lagi.ada sorang student yang offer diri jd mayat..so kami buat praktikal lah terus....masa nk kapankan tu aku dh risau takut bdk tu lemas.lps kapan dgn 3 helai kain kalo lelaki dn perempuan 5 helai.pas2 kami sembahyang beramai2.kalo korang perasan kenapa org perempuan jarang solat bersama...sdgkan di bolehkan.aku rasa sbb jarang org yg buatkan..dlm pd tu soalan berbangkit byk la jgk tau2 je lah byk yg mengelirukan....semoga ilmu yg aku dpt ni dpt aku share dgn org lain...amin

No comments:

Related Posts with Thumbnails