Tuesday, April 14, 2009

lawatan ke naza & langkawi

ishh dlm sibuk cuti student,aku kena jd pegawai pengiring utk student2 wat lawatan dr 10-12hb.first tu cm berat ati pas2 aku dah dpt green light dr huby aku...aku pun pergilah jugak.mmg dah lama aku teringin nk pergi masa aku pregnant lg tpi x kesampaian akhirnya aku pergi jugak tpi bersma2 bdk2.alahai...bestnya kalo huby n anak2 aku follow sekali.tpi apakan daya dah nma urusan kje...

trip pertama aku start kat naza gurun.kt naza apa yg ada???apa lahhh itu pun korang x tau...apa lg kalo bukan
keta mpv.masa sampai sana kilang dorg stop x jln coz ada part keta yg kurang so kmi cuma leh tgk mesin yg
x bergerak jer.yg penting bdk2 tau mcm2 mana naza b'operasi.lps tu kmi terus ke kuala perlis.tiket dah booking pkl 5 so kenalah tgu kan sbb kmi sampai pun awl.ikutkan dah lma jgk aku x jejak kt kuala perlis ni...w/pun satu masa dlu aku pernah dok kt perlis.

feri berlabuh di langkawi kira2 pkl 6.15pm.bole dikatakn org mmg ramai sgt.sib baik lah budak2 laki sng nk jga so dorg ni x byk kerenah just follow jer.naik bas dlu then kami pergi cheak in kt chalet tjg mali dkt ngan pantai chenang.cuaca kt sna panas jugak dan mlmnya hujan selebat-lebatnya.w/pun ujan aku redahkan jugak coz
perut dah lapor sgt.last sekali kmi smua kumpul kt kedai mkn pesta air langkawi sambil dgr show dr vincent,awie dan jamal abdillah.patut lah org ramai sgt rupanya ada pesta air.mmg main sungguh la dgn ujan sekali.nasib aku x demam jer.mlm tu mmg tido dlm keletihan.

esk pg nya kmi dah berkumpul dpn under water world....aku x masuk pun lg pun harga tiketnya confirm lah mhalkan...so dok kt luar jer.first trip kami pergi island hoping.kmi melawat tasik dayang bunting, eagle feeding ngan pantai beras basah...mmg hapening lah kan dgn panas dn ombak bergelora.w/pun ada perasaan takut tpi aku tawakal jer harap2 smua dlm keadaan baik.

ptg tu pulak kmi pergi trip ke perusahaan batik, minyak gamat, makam mahsuri dan beras terbakar.penat betul berjalan tpi aku puas atilah coz dpt pergi byk tmpt gak.yg frustnyer aku x dpt naik cable car...dsebabkan
angin dan cuaca yg tak mengizinkan.mayb next time.mlm tu aku pergi pesta air dgn show dari penyanyi dangdut ifa raziah,salem dan ella.

esk pg nya kami cheak out dn shooping kt pekan kuah dlu...mmg rambang mata aku ni tgk coklat...mcm2 ada.aku beli lah cikit habuan kt family akukan.lg best aku tgk part pingan mangkuk mmg cantik sgt..
kalo x ingt mmg aku nk sambor tpi bila pikirkan balik sapa nk angkt terus aku cancelkan niat aku tu.then lps dah perabis duit kami terus g bergambar kt dataran helang.tiket pkl 5,sejam pas tu kami sampai dgn selamat di kuala perlis.bas pun dah tgu pe lg time to sleep...aku sampai umh pkl 10 lebih masa tu aku layan anugerah bintang popular dlu pas2 terus flat sampai pg...

No comments:

Related Posts with Thumbnails