Saturday, April 18, 2009

kursus cpr & menyelamat

mr chandran bg taklimt psl peralatan menyelamat.kmi kena dok ats tar yg panas x leh cangkung.bayangkan lah pns punggung masa tu.tpi tahan je lah nk wat cam ner...dgn cuaca panas masatu,mmg x tahan lah.tu bru cikit belum kena teruk lg..nasib baik lah aku koje goment x pyh kje tgh panas.

aku kena jd model utk pertolongan cemas sekiranya tercekik.so aku kenalah buat2 tercekik.hehehe apa lahh instructor dr JPA pun kecik, dia tlg aku nk kuarkan biji rambutan, nasib baik lahh selamat.

yang ni lak sarih jd model antu bungkus...huahuahua x der lahh dia kena jd model balutan pd mangsa yg cedera di kepala.yg penting kena ada kain segitiga then lipat cikit kt tapak terus ikatkan ke belakang bg kemas2.good info lps ni aku tau dah nk ikat cam ner.

masa ni instructor JPA tgh ajar kmi cam ner nk wat cpr tuk dewasa dan bayi.lps dia dah ajor kami lak try buat.sebelum tu kena cuci dlu mulut patung ni.satg ada yg muntah hijau...aku dok tepi tukang tgk dn ambik gmbr pas2 gelak2.

No comments:

Related Posts with Thumbnails