Thursday, May 6, 2010

kem rekreasi @ sedim eco park



dah lma aku x update blog ni...mcm x bernyawa dahh, semangat yg hilang! u know y???
sbb nya aku x leh nk buka blog aku kt ofis.aku pun x tau psl per...mayb dh kena block or something happen with my pc.huh!skrg aku beronline d umh...time ni suma org dok bermimpi....

citer psl kem rekreasi ni aku join ngn jabatan belia n sukan..mcm mna terpilih ni mulanya just suka2 bg nama then nma aku tercalon ngan diyana..nasib la ada geng kalo dak nganga la aku sorang2.

kem ni berlangsung start 23 - 25 april 10.apa yg best nyer kem ni meh aku nk citer !
first day kmi gerak naik bas beramai2 sbb kena berkumpul kt lhdn.dlm kol 11 bas bergerak then sampai ler sedim.nk masuk dlm sedim eco park we all ken naik van...coz jln sempit. sampai sna lepak dlu,solat then baru start program kol 3 ptg.sesi berkenalan dgn jurulatih en zabidi,yazid n shamsudin...awl2 lg dah kena denda.
denda nya bila wisel berbunyi sekali we all kena meniarap,then 2 kali kena telentang then 3rd kena duduk semula.so kena ingt sampai habis kem. nk x nak mmg kena buat!kena train mcm rekrut lah pulak...
sesi berkenalan bermula...overall byk yg bdk2 lg so aku antara yg senior...ada yg lpsan spm,jmti,poly n badan berkanun lain.

ptg lak sesi psg khemah...tido dlm khemah cm ner agaknyer!group aku,diyana n qayyum.
best gak dok dlm khemah ni tapi kalu ujan lg la thrill...mlm ada solat magrib n isyak berjemaah...tazkirah oleh ustz muhamad...ustz ni dah berumur la jgk tapi up to date ok!mcm2 yg dia tau yg kita pun kdg2 x tau...

mlm still ada taklimat then nk kena siapkan buku log.mmg x tido la aku dok menyiapkan buku log ni,aku ingt induksi je kena buat ni masuk kem pun kena buat gak...sakit pinggang aku dok menulis kt simen.selang sejam lak we all kena giir2 jga kwsn...

2nd day dgr taklimat apa yg perlu di bawa sekiranya kita nk bercamping.pas2 belajar ikatan tali then cm ner nk baca pelan n bearing.dah wat theory kena wat practikal lak.ptg tu siap berujan buat ortering.

xtvt ptg berkayak.bukan kayak dlm air but ats darat.we all di ajar ttg anotomy kayak.aku dh la x reti nk belajar kayak mmg mengantuk lah time tu...dgr je taklimat dr en yazid.pas dgr taklimat we all kena masuk dlm air guna tubing...time ni aku sempt mengelak ssb air x bape best...

mlm lak we all akan di uji kefahaman start ngan ujian bertulis pas2 kena wat ikatan tali.group aku lah yg byk kantoi...ikatn x ingt langsung...apa lah nk jd.b4 tido siapkan buku log lg.kali ni we all tido dlm dewan coz khemah basah dek ujan.

3rd day xtvt masuk utan.kena berjln la cikit pas2 diberi tugasan utk menghidupkan api guna 5 btg mancis,buat perangkap n anyaman.last bf balik kena berendam dlm air lg.habis la kasut aku...





No comments:

Related Posts with Thumbnails