Tuesday, March 10, 2009

maulidur rasul

tanggal 9 mac 2009 adalah smbutan maulidur rasul.
kalo kita tnya pendpt org ramai adakah dorg tahu apa itu maulidur rasul...apa erti sebenar maulidur rasul.adakah kita sekadar selwat saje dan berarak...sebenarnya byk pengyatan ttg maulidur rasul.kalo kita hayatinya mesti kita sedih, sbb nabi kita nabi muhammad saw sentiasa mengingati umatnya tpi kita manusia sentiasa alpa dan terleka.sentiasa la kita ingt mngingati supaya kita tidak leka dgn dunia yg sementara.

aku juga manusia biasa yg tidak lps melakukan dosa.bohong la kalo kita tidak pernah melakukan kesilpn.biler kita sedar seharusnya cpt2 kita menginsafinya...kerana kita tidak tahu bila ajal kita akn tiba...wallahualam!

program bersama student
perarakan pg bersama dgn student aku dah x sempt.smlm balik dh lewat so bangun pg agak liat.mama aku dah call suh turut serta.aku bersiap ala kadar terus ke ke surau berdektn.ada minum pg disediakan dpt la aku alas perut cikit sbb x tau progrm abis pkl bape.ceramah dr ustz jemputan,penyampaian hadiah pas2 bersurai.program bersmbg mlm...aku judge banner maulidur rasul sbbkan rs lain x der mayb sibuk dgn urusan masing2.mlm ceramah dr ustz abd rahman dr psp.alhamdulillah semua berjln dgn lancar..

No comments:

Related Posts with Thumbnails