Tuesday, March 3, 2009

3 days with camera

kan ari tu aku punya semangat nak masuk kursus fotografi
at last aku terpilih lah jugak...ingtkan dah terlps...bukan apa
aku minat bergamba dan suka ambik gambar so kalo ada peluang
cam gini haruslah x dilepaskan..bukan senang nk belajo kt org...
nk entertain kita lg nk kuar duit lg...tak ke susah nmanya tu
nasib baik ada kursus ni kurang2 leh tambah pengetahuan...

1st day~27 feb

lapor diri dlm pkl 9 then mkn isi perut dlu pas2 dgr taklimat dr
company canon yg famous n di gilai ramai tuuu coz brg canon ni
kuliti cikit depend product lain. sebenarnya aku pun x beli product
canon seingt aku first camera yg aku beli jenama olympus ala yg jenis
filem 24/36 keping tu...ingt lg tak...pas2 advance cikit aku beli
jenama sony yg ini digital camera...masa tu harga dlm rm600
sekali sd card...dan terbaru aku sambar nicon jenis slr camera
mahal ooooo itupun psl nk masuk kursus so kira pejam mata
lah nk beli ni psl lg terkini dan canggih...kalo ingt2 balik duit sbyk
tu kalo aku buat shooping mcm2 leh aku dpt????blink2****


2nd day~28 feb

pg tu aku terma call dr mama aku

mama: ira ari ni duty budak dok cari...apsal tepon x angkat
aku : lahh betu ker???
mama : lain kali alert cikit...bdk dh tgu dpn umh..dia kta ketuk x der
sapa.
aku: cis lahh (dlm ati) ...time aku kalut pg2 ni pulak ada bdk mai cari...
mama: ok bai...

aku pun berlari ke pintu tgk2 mmg ada bdk tgu..hehe sengih dlu
pas2 bru panggil suh masuk...tnya itu ini then huby aku kena ambik
budak discharge dr sepital.aku lak antor anak umh mama dlu..
aku bebel lah sorang2 time aku duty je mesti bdk sakit...mcm tau2 jer
hehehe apa lah nasib...aku risaukan kursus aku tu...lmbt masuk
apa aku nk ckp kt pengarah...tawakal je lah
nasib baik huby aku dah inform awl so selmt dr disoal siasat kan...
taklimat sampi ke petg ngantuk marrr!!!
nk ambik ati mama aku balik terus beli donut kt big apple.kira aku
belanja lah sbb mama tlg jgakan anak2 aku...

3rd day~1 mac

kena bangun awl coz nk wat indoor shoting...kitorang nk kena p
mengkuang dem...aku berpecah ngn mmbr2 aku psal follow
huby aku...kan camera kami share..aku pun bukan cekap
sgt nk guna slr camera tu.byk nk kena adjust kalo auto tu
sng lah ini manual paham2 je lah kan.
dlm pkl 10 kmi balik then sambung shot bangunan pusat islam
then ambik gambar indoor lak...warhhh dgn perut lapor mmg
letih sgt...ptg lak seisi evolution so pengarah akan bg comment
lah apa yg kita shot tadi...

overall kursus mmg puas ati psl mcm2 benda baru kita tau
kalo tak kira snap jer.posisi kedudukan objek pun ada oooo
so pengajaran yg aku dapat jgn ambik gmbr in center...
kena ambik diagonal bru gmbr yg kita shot tu cantik...pasni
sapa2 yg terpilih akn di bawa melancong ke cameron highland
pulak!!!warghhh best nyer agak2 aku tercalon tak???
jeng jeng jeng..sama2 kita tgu dan lihat!

No comments:

Related Posts with Thumbnails